Kuka kirjoittaa Jessica Dahlia blogia?

jessica dahlia

Tämän blogin kirjoittaja on nimeltänsä Jessica Koskela. Iältäni olen reilu 30- vuotias.

Extempore- reissut ovat parhaita! Liika suunnitelmallisuus pilaa asioiden merkitystä. Tietyt asiat on hyvä suunnitella elämässä mutta joitain asioita ei kannata suunnitella vaan toteuttaa suoriltaan.

Mitkä asiat saavat tuntemaan, että on elossa?

Kaikki omalaatuiset hölmöilyt sekä arkipäiväiset toljailut. Myös silloinkin tuntee olevansa hyvinkin elossa maan pinnalla kun kaikki menee pilalle. Mutta hetkessä nekin asiat jotka ovat niin sanotusti pilalla, korjaantuvat silmänräpäyksessä.

Muistini on kyllä joissain määrin hyvä, että muistaa kyllä mitä kukanenkin on sanonut tai tehnyt 10 vuotta sitten.

Mutta sitten kun lähtee kotiovelta postilaatikolle hakee päiväpostia ja vie roskapusseja samalla ulkoroskakorille, niin siinä postilaatikolla sitä sitte seisoo se roskapussi kädessä ja miettii, että miksi sitä roskapussia ei jättänyt matkan varrella roska- auton vietäväksi?

No vaikka laiska olenkin liikunnan suhteen niin pakko vielä mainita, että liikuntakin saa tuntemaan olevansa elossa! Liikunnasta tuleva sydämensyke on sellainen, että tuntee olevansa elossa.

Ärsyttääkö minua ikinä mikään?

En tykkää etsiä asioita jotka ärsyttävät tai en halua olla negatiivisuuteen keskittyvä. Mutta jos on pakko sanoa joku asia niin ehkäpä se, että eniten ärsyttää itsessäsi vähäinen aktiivisuus liikunnan suhteen.

Mutta, tässä sitä yritetään koko ajan hakea sitä motivaatiota + innostusta aloittaa täysin rinnoin aktiivinen elämäntapa. Se on sellainen tavoite johon ei voi kukaan muu vaikuttaa, entä kuin minä itse.

Toki sekin on itsessäni huono puoli, että olen todella hätähousu asioiden suhteen + teen montaa asiaa yhtä aikaa, vaikka sen energian voisi käyttää yhden asian tekemiseen jonka tekisi niin huolellisesti kuin pystyy vaan.

Mutta vaikka tekisikin montaa asiaa yhtä aikaa, niin kyllä ne asiat tulee valmiiksi kuitenkin. Jokaisella tyylinsä, mikään ei ole oikea tai väärä tapa. On vain erilaisia tapoja toimia, joku laittaa juuston ensin leivänpäälle ja sitten lihan. Joku taas laittaa leivänpäälle lihan ja sitten juuston. Samalle se maistuu kuitenkin, ihan sama kummin päin sen tekee. Kummin sinä teet?

Itselleni tuolla asialla ei ole suurta merkitystä, enkä ole muuten edes ajatellut miten itse yleensä toimin tuon asian suhteen.

Miksi minä kirjoitan blogia?

Vuonna 2020 sain inspiraationi aloittaa oman blogini kirjoittamisen. Tein silloin elämäntapoihini muutoksia ja halusin kokea + tehdä jotain uutta & kehittävää. Ajatus oman blogin kirjoittamisesta tuli jotenkin ”vahingossa”. En ollut koskaan ajatellut, että voisin kirjoittaa omaa blogia.

Hain netistä inspiraatioita ja lueskelin paljon, että miten voisin yhdistää kirjoittamisen, luovuuden + valokuvaamisen. Sitten huomasin, että luen parhaillaan muiden kirjoittamia blogeja ja mietin, että minäkihän voisin kirjoittaa omaa blogia.

Blogin kirjoittamisesta on tullut minulle suuri intohimo, koska

  • voin jatkuvasti kehittää itseäni ihmisenä sekä opin joka päivä uusia asioita elämästä, itsestäni sekä ihmisistä
  • voin jatkuvasti ideoida sekä hakea inspiraatioita tekemisilleni
  • saan käyttää luovuttaani vapaasti toteuttaen siten, ettei kukaan rajoita minun omia mieltymyksiäni
  • blogin kirjoittamisen kautta voi löytää itsestään niin paljon parannettavan varaa + kehittämisen varaa sekä asioita joissa on hyvä

Blogissa käsiteltävät aiheet

Hyvinvointi + painonpudotus

Kilpirauhasen vajaatoimintaa potevana tiedän kuinka painonpudotus voi olla haasteellista. Toki ei kaikilla kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavilla ole ongelmia painonsa kanssa mutta itselläni ainakin on ollut.

Suurta motivaatiota + uskoa omaan painonpudotukseeni olen saanut bloggaaja- hyvinvointivalmentajalta Hannalta joka on jakanut blogiinsa myös oman taistelunsa kilpirauhasen vajaatoimintaa potevana.

Jos en olisi koskaan lukenut Hannan blogia, niin tuskin olisin saanut uskoa ja toivoa omaan painonpudotukseeni kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavana.

kilpirauhanen

Kuvaa klikkaamalla pääset suoraan blogin artikkeliin joka käsittelee aiheena kilpirauhasen vajaatoimintaa + painonpudotusta.

Mielestäni yhteisöllisyys on tärkeää. On myös tärkeää mahdollisuuksien mukaan jakaa omia kokemuksiaan kanssasisarille ja – veljille.

Sokerikoukku on todellinen haaste. Olen syönyt päivässä niin suuria määriä sokerisia herkkuja, että ei ole ollut mitään rajoja. Joskus saattanut mennä 15 jäätelöäkin yhden vuorokauden aikana tai 1- 2 kiloa irtokarkkeja vuorokaudessa.

Olen kärsinyt vaikeasti sokerikoukusta ihan pienestä lapsesta lähtien. Tänä päivänä olen onnistunut saamaan sokerikoukun parempaan suuntaan.

Vaikka tällä hetkellä en syö herkkuja kuin hyvin harvoin, niin se ei pois sulje sitä ettenkö voisi uudelleen tulla sokeriin riippuvaiseksi. Tunteiden ja omien käyttäytymisien käsittely on äärimmäisen tärkeässä roolissa jotta saa sokerikoukun hallituksi. En todellakaan ole ammattilainen näiden asioiden kanssa mutta tiedän hyvin, että ongelmat ovat todellisia ongelmia.

Liikunta ja siihen motivaation löytäminen on omalla kohdallani haastavaa. Jos saa motivaatiota liikkumiselle, niin se motivaatio saattaa loppua jonakin päivänä. Haluan lopettaa kaikki tekosyyni ja lähteä pois mukavuusalueelta.

Jos sinulla on myös haastavaa saada motivaatiota ylläpidettyä, niin sittenhän meitä on kaksi jotka kärsivät samasta ongelmasta. Ja varmaan voi olla moniakin jotka kärsivät joskus motivaation puutteesta.

Haluan, että kehoni voi hyvin ja se vaatii liikuntaa. Ihmisen keho tarvitsee liikuntaa. Lihaskivutkin tulevat itselläni siitä, että en harrasta liikuntaa. Yksikin pieni hölkkäyskerta auttaa kehon hyvinvointiin.

Syo monipuolista ravitsevaa ruokaa 1

Kuvaa klikkaamalla pääset blogin hyvinvointi + painonpudotus sivulle.

Kauneus + kosmetiikka

En ole kosmetologi tai kosmetiikan asiantuntija. Tykkään kyllä kokeilla erilaisia ihonhoitotuotteita sekä kosmetiikkaa. Ainoana kosmetiikkatuotteena käytän tällä hetkellä pelkkää kuituripsiväriä joka pidentää hurjasti ripsiä.

Jos haluat lukea lisää pidentävästä ripsiväristä, niin löydät täältä artikkelin joka keskittyy pitkiin silmäripsiin. Samassa artikkelissa on myös juttua ripsiseerumista jolla on saatu suhteellisen hyviä tuloksia.

Itse kärsin hieman punoittavasta ihosta joten olen välillä yrittänyt peittää ihon punoitusta CC- meikkivoiteella. Päivittäinen meikkivoiteiden käyttäminen ei tee hyvää ainakaan omalle iholleni. Enkä saa koskaan meikkivoiteella luonnollisen näköistä pintaa iholle, koska ulkona luonnonvalossa kyllä huomaa epäkohdat.

Olen yrittänyt ruokavaliolla + ihonhoitotuotteilla saada ihon punoitusta hillittyä. Ruokavaliolla on todella suuri merkitys ihon kuntoon. Ihonhoitotuotteita käyttämällä saa myös ihoa parempaan kuntoon. Pyrinkin nykyään siihen, että hoidan mieluummin omaa ihoani, entä kuin peitän meikkivoiteella.

pidentava ripsivari

Kuvaa klikkaamalla pääset blogin kauneus + kosmetiikka sivulle.

Ruokareseptit

Olen aina tykännyt ruoanlaitosta ja se on myös näkynyt painossani. Mutta nyt olen vaihtanut ruoanvalmistustyyliäni ja pyrin tekemään suurimman osan ruoista terveellisemmin. Tykkään yhä herkutella mutta herkuttelen harvemmin ja oikeilla raaka-aineilla. Meinaan sitä, että valmistan ”herkut” kotonani.

Parasta ”herkkua” on hedelmät ja kotitekoinen sokeriton jäätelö. Mutta kaikkea terveellistäkin kohtuudella.

jäätelö ohje

Kuvaa klikkaamalla pääset blogin ruokareseptit- sivulle.

Tilaa sähköpostiisi ilmoitukset blogin uusista artikkeleista

Kirjoita sähköpostiosoite jolla tilaat ilmoitukset sähköpostiisi blogin uusista artikkeleista

Mitä mieltä olet, kommentoi niin jutellaan lisää

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.